ZoekenVerlanglijstjeInloggen/registreren
€ 0,00 (0)

9 feiten over Mannen, Vrouwen & kleding!

Door Kortingscode.nl wordt er regelmatig onderzoek gedaan naar het shopgedrag van de Nederlandse consument. We hebben speciaal daarom een aantal interessante feiten over mannen, vrouwen én kleding voor je op een rijtje gezet.

#1 Mannen geven meer uit aan kleding dan vrouwen

Uit onderzoek blijkt dat mannen gemiddeld meer geld aan kleding én uiterlijke verzorging uitgeven. Volgens het onderzoek geven mannen gemiddeld 73 euro en vrouwen 66 euro per maand uit aan kleding. Dit werd ook bekend gemaakt in het RTL 4 programma “Jongens tegen de meisjes”, waar de mannen er toch écht vanuit gingen dat vrouwen meer aan kleding uitgeven dan mannen.

#2 Negen van de tien vrouwen heeft minstens één item in haar kast met een prijskaartje eraan

Dat veel vrouwen shopverslaafd zijn, dat is algemeen bekend. Maar wist je dat negen van de tien vrouwen minstens één ( ga er maar vanuit nog meer) item in haar kast heeft liggen met een prijskaartje eraan.

#3 Een op de vijf vrouwen laat wel eens een kledingstuk van hun man verdwijnen

Laten we eerlijk zijn, wij vrouwen zijn kritisch als het gaat om de outfit van je partner. Maar dit gaat nog veel verder.. Zelfs één op de vijf vrouwen laat een kledingstuk van haar partner verdwijnen óf verstopt het ergens achter in de kast. Ben je toevallig zelf je favoriete shirtje kwijt? Dan kan het zijn dat je man dit ergens verstopt heeft óf heeft laten verdwijnen. Het blijkt namelijk dat mannen dit ook wel eens doen!

#4 14% procent van de vrouwen verbergt haar kledingaankopen voor haar partner

Dit geldt niet alleen voor vrouwen én kleding, want bijna 20% van de Nederlanders houdt wel eens aankopen verborgen voor de partner. Mannen doen dit zelfs vaker dan vrouwen!

#5 Mannen knappen vaker af op kleding dan vrouwen

Hoewel het vaak lijkt dat vrouwen altijd commentaar hebben op de kledingoutfit van hun partner, blijkt dat mannen vaker afknappen op de kledingkeuze van de vrouw.

#6 1 op de 5 mannen laat webshop bestellingen op een ander adres óf werk bezorgen

Uit schaamte tegenover hun partner laten 20% van de mannen bestelde producten op een ander adres óf op het werk bezorgen. Onder vrouwen ligt dit percentage op de 13%. 

#7 60% van de Nederlanders shopt online onder werktijd

De meeste Nederlanders shoppen tijdens het werk. Dit vinden wij zelf niet heel gek, ten slotte zijn de meeste mensen tijdens hun werk online. Waar wij wel van stonden te kijken is dat blijkt dat meer MANNEN shoppen tijdens hun werktijd. Mocht je nog ééns te horen krijgen dat je te veel shopt, dan weet jij in ieder geval waar je hem mee terug kan pakken!  

 

#8 50% van de vrouwen bepaalt ondergoedkeuze van partner

Dat vrouwen zich bemoeien met de kledingkeuze van de partner, Oké prima! Maar dat het zo ver gaat dat meer dan de helft het ondergoed van de partner uitzoekt..

#9 Slechts 4% van de vrouwen houdt haar mond als ze een kledingstuk niet waarderen

Mannen krijgen vaak te horen van hun partner als ze het niet eens zijn met de kledingkeuze. De kledingkeuze van de Nederlandse man scoort toch gemiddeld een 7. In de meeste gevallen luisteren mannen wel als een partner aangeeft dat iets niet mooi staat. 70% van de mannen kleedt zich namelijk om, als er een opmerking wordt gemaakt over zijn kleding. Slechts 4% van de vrouwen zegt helemaal niks over de kleding van hun partner.

Cookies.

Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op 'Oké' om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele cookies. Wil je zelf bepalen welke cookies er geplaatst worden klik dan hier.
Noodzakelijke cookies
Personalisatie cookies
Analytische cookies
Marketing cookies
Cookies