€ 0,00 (0)
Zoeken

Mijn account

Hoe kan ik mijn e-mail adres wijzigen?

Wanneer u een persoonlijk account heeft aangemaakt kunt u daar uw emailadres wijzigen. U dient wel eerst in te loggen. Het is ook mogelijk om daar uw wachtwoord te wijzigen.

Ik ben verhuisd, hoe geef ik mijn nieuwe adres door?

In uw persoonlijke account is het mogelijk om uw gegevens aan te passen en op te slaan.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Wanneer u uw wachtwoord bent vergeten, klikt u bij inloggen op de tekst ‘wachtwoord vergeten’. U kunt uw emailadres invullen waarna u van ons een link ontvangt om een nieuw wachtwoord aan te maken.

Bestellen en bezorgen

Kan ik bestellen zonder account?

U kunt bestellen zonder account. Nadat u weet welke artikelen u wilt bestellen, kunt u in het bestelproces aangeven of u wilt bestellen zonder account. U vult eenmalig uw adresgegevens in. Daarna kunt u ervoor kiezen of u automatisch een account wilt aanmaken of niet. Wanneer u dit niet wilt laat u het vakje, wat u kunt aanvinken, open staan.

Hoe plaats ik een bestelling?

  1. Plaats je artikel(en) in de shoppingbag;
  2. wanneer je klaar bent met winkelen, controleer je de bestelling;
  3. vervolgens ga je naar 'bestelling afronden';
  4. controleer je persoonlijke gegevens en wijzig indien nodig je afleveradres;
  5. wanneer al je gegevens kloppen, klik je op 'betalen';
  6. kies op welke manier je wilt betalen en klik op bestelling plaatsen.

Als u inlogt, wordt het bestelproces zelfs nog makkelijker, veel velden zijn dan vooraf ingevuld.

Alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Na ontvangst van de bestelling en betaling wordt uw bestelling zo snel mogelijk ingepakt en verstuurd. Wij streven ernaar om de bestelling dezelfde of eerst volgende werkdag te versturen. Hoe snel uw bestelling de deur uitgaat, is afhankelijk van verschillende factoren:

  • Zijn de bestelde artikelen op voorraad? We proberen uw bestelling dezelfde dag nog te verzenden.
  • Moet één of meerdere artikelen uit een ander filiaal komen? Dan kan het zijn dat uw bestelling de eerst volgende werkdag verstuurd wordt.
  • Bestelt u tijdens de sale-periode? Dan kan het zijn dat je bestelling wegens drukte wat later verstuurd wordt.

Uw bestelling wordt verzonden met MyParcel en wordt zo snel mogelijk bij u thuis bezorgd. U ontvangt van ons altijd een mailtje zodra uw bestelling verzonden is. 
Daarin vind u een Track & Trace code om uw bestelling te volgen. We streven er naar dat uw bestelling binnen 3 werkdagen bij u binnen is.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten bedragen €2,95. Bij besteding vanaf €75,- is de verzending gratis!

Kan ik mijn bestelling afhalen in een filiaal?

Ja, dat kan. Bij afhandeling van uw bestelling kiest u bij stap 2 voor de optie ‘Ophalen in onze winkel’. Daarna kunt u een van onze filialen selecteren. U krijgt een mailtje wanneer uw bestelling in het desbetreffende filiaal voor u klaar ligt. We streven ernaar dat uw bestelling binnen 2 dagen in het desbetreffende filiaal klaar ligt.

Kan ik mijn bestelling laten bezorgen op een ander adres?

Ja, dat kan. Na het invullen van uw adresgegevens, welke gebruikt worden op de factuur, kunt u ervoor kiezen om een afwijkend afleveradres in te vullen.

 

Welke bezorgmethodes hanteert Freewear?

Bij de afhandeling van uw bestelling kunt u bij stap 2 een bezorgwijze selecteren. U kunt kiezen uit:

  • Bezorgen via PostNL.
  • PakJeGemak (afhalen bij een PostNL vestiging bij u in de buurt)
  • Afhalen in één van onze Freewear filialen.

Betalen

Welke betaalmethoden biedt Freewear?

Bij Freewear is het mogelijk om online te betalen met de onderstaande betaalmethoden:

  • iDeal
    Gratis online betalen via je eigen bank, onder andere met:
    ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers. 
    Geen extra kosten aan verbonden.
  • Creditcard
    Wij accepteren Maestro, Mastercard en Visa.
    Bij deze betaalmethode wordt er €1,95 in rekening gebracht.
  • Sofortbanking
    Bij deze betaalmethode wordt er €0,95 in rekening gebracht.
  • Giropay
    Bij deze betaalmethode wordt er €2,25 in rekening gebracht.
  • Mistercash/Bancontant
    Bij deze betaalmethode wordt er €1,95 in rekening gebracht.

 

Hoe veilig is het winkelen bij Freewear?

Online winkelen bij Freewear is veilig. De transacties met iDeal en creditcard worden ‘secure’ afgehandeld. Dit betekent dat de betalingsgegevens die je doorgeeft om de betaling te verrichten volledig zijn afgeschermd. Wij maken gebruik van Multisafepay voor de afhandeling van de transacties.

Retourneren & ruilen

Is het mogelijk om producten te retourneren?

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren en retour te zenden. Hiermee maakt u gebruik van uw herroepingsrecht. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten teruggestort. Retourzendingen kunt u aanmelden via uw persoonlijke online account. Vergeet niet de factuur en een ingevuld retourformulier (wanneer de zending niet online is aangemeld) bij uw retourzending te voegen.

Retourzendingen mogen worden verzonden naar onderstaand adres:

Freewear
Zuidwenk 98
3751 CG
Spakenburg



Is het mogelijk om producten te retourneren in een filiaal zonder dat de retourzending is aangemeld?

Ja, dat kan. U kunt uw artikelen afleveren bij een filiaal naar keus. Vergeet niet uw factuur en uw retourformulier mee te nemen naar de winkel. In de winkel wordt de rest van uw retourzending afgehandeld. Daarmee bespaart u verzendkosten.

 

Hoe kan ik mijn bestelde artikel retourneren?

Het kan voorkomen dat u om welke reden dan ook een artikel wilt retourneren. U kunt uw retourzending op twee manieren aanmelden:

  • Online
    Via uw persoonlijke account kunt u aangeven welke artikelen u wilt retourneren.
  • Via het retourformulier
    Bij uw bestelling zit een retourformulier inbegrepen. Bij het terugzenden van uw artikelen voegt u het formulier bij uw pakket in. U krijgt bericht wanneer het artikel bij ons is binnengekomen.

Retourzendingen mogen worden verzonden naar onderstaand adres:

Freewear
Zuidwenk 98
3751 CG
Spakenburg

Hoe kan ik mijn artikel omruilen en een andere maat bestellen?

Bij het aanmelden van uw retourzending kunt u ervoor kiezen om het artikel voor een andere maat te ruilen. U kunt dit aangeven bij uw online retour aanmelding via uw persoonlijke account of op het retourformulier die bij uw bestelling is gevoegd.

 

Retourzendingen of producten die u wilt omruilen mogen worden verzonden naar onderstaand adres:

Freewear
Zuidwenk 98
3751 CG
Spakenburg

Hoe werkt het met de verzendkosten bij retourneren?

De kosten voor retourzending van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. 

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, kan het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Freewear geretourneerd worden. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen vijf dagen na ontvangst van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Retourzendingen mogen worden verzonden naar onderstaand adres:

Freewear
Zuidwenk 98
3751 CG
Spakenburg



Is het mogelijk om producten te retourneren in één van de filialen?

Het is mogelijk om artikelen te retourneren in één van de Freewear filialen. Bij het aanmelden van uw retourzending kunt u aangeven in welk filiaal u het product wilt terugbrengen. Vergeet niet uw factuur en uw retourformulier mee te nemen.

Waardebonnen en spaarpunten

Waar vind ik mijn spaartegoed?

U kunt uw spaartegoed vinden bij uw persoonlijke account of opvragen bij een collega in de winkel.

Wanneer ontvang ik spaarpunten?

Bij iedere besteding van €10,- ontvangt u 1 spaarpunt.

Ik heb al spaarpunten bij Freewear omdat ik een bestaande klant ben. Kan ik in de webshop doorsparen?

Het is mogelijk om als bestaande klant bij Freewear door te sparen wanneer u een online bestelling doet. 
U heeft als bestaande klant automatisch een persoonlijk account in onze webshop. 
Bij lancering van de webshop hebben wij alle bestaande klanten middels een email geïnformeerd over het persoonlijke online account.
Mocht u vragen hebben neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@freewear.nl.

 

Wat kan ik doen met mijn gespaarde punten?

U ontvangt bij elke €10,- één spaarpunt. Heeft u 40 spaarpunten bij elkaar gespaard, dan geeft dat u €10,- korting.
Deze punten kunnen zowel online als bij ons in de winkel worden ingewisseld.

Service en garantie

Mijn bestelling is geannuleerd of niet op voorraad, wat nu?

Een artikel of bestelling kan om diverse redenen worden geannuleerd. Dat kan bijvoorbeeld omdat een artikel niet op voorraad is. Uiteraard hoef je voor een geannuleerd artikel niet te betalen. Wanneer je vooruit hebt betaald storten wij het bedrag zo snel mogelijk terug op je rekening. Hierover wordt je altijd per e-mail op de hoogte gesteld. Wij kunnen de artikelen helaas niet naleveren.

Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Wij doen ons uiterste best om alles nauwkeurig te laten verlopen. Het kan natuurlijk voorkomen dat u ergens niet tevreden over bent en dat u dit graag wilt melden. Mocht u een klacht willen melden, raden we aan om dit eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar klantenservice@freewear.nl. Samen proberen we tot een oplossing te komen.

Mocht dit niet het geval zijn, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Sinds 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Mijn bestelde artikel is beschadigd, verkeerd geleverd of incompleet. Wat het ik doen?

Het kan voorkomen dat een artikel verkeerd is geleverd of zelfs is beschadigd. Neem in dit geval contact op via onze klantenservice. Bel tijdens kantooruren naar 033-298 0009 of stuur een mailtje naar klantenservice@freewear.nl.

 

Hoe maak ik een verlanglijstje aan?

Wanneer u bent ingelogd op uw account kunt u elk artikel op uw verlanglijstje zetten. Deze worden dan bewaard en kunt u weer bekijken wanneer u de volgende keer weer inlogt.

Overige vragen

Ik heb een artikel net ontvangen en nu is het afgeprijsd, heb ik recht op verrekening?

U heeft helaas geen recht op teruggaaf van het prijsverschil als er een artikel binnen een korte tijd afgeprijsd blijkt te zijn.

Hoe werken kortingscodes?

Wanneer u een kortingscode heeft ontvangen, kunt u die inruilen bij het afrekenen van uw bestelling. Deze worden dan verrekend met het bedrag.

Volg ons voor kortingscodes

Wij verspreiden geregeld allerlei kortingscodes (coupons / vouchers). Deze kunt u enkel gebruiken via onze online shop.
De verspreiding loopt via:

Waanzinnige Woensdag Actie

Tijdens de Waanzinnige Woensdag kun je profiteren van een leuke (kortings)actie 
bij Freewear. Dit wordt gedeelt via onze Social Media kanalen.

Er gelden strikte spelregels voor de Waanzinnige Woensdag Actie:
- De Waanzinnige Woensdag Actie komt iedere woensdag rond 7:00 uur op onze Facebook & Instagram pagina. (vergeet ons niet te liken!)
- De Waanzinnige Woensdag Actie wordt pas om 7u bekend gemaakt aan u en ons personeel.
  Eerder kan er dus niet door ons personeel op worden geanticipeerd.

- De actie geldt zowel online in onze webshop als in al onze filialen.
- De actie geldt in de winkel tijdens openingstijden.
- De actie geldt online 07:00 uur tot 23:59 uur 's avonds. Dus na openingstijden profiteer je online nog steeds van de korting.