ZoekenVerlanglijstjeInloggen/registreren
€ 0,00 (0)

Mijn account

Hoe kan ik mijn e-mail adres wijzigen?

Wanneer je een persoonlijk account hebt aangemaakt kun je daar je emailadres wijzigen. Je dient wel eerst in te loggen. Het is ook mogelijk om daar je wachtwoord te wijzigen.

Ik ben verhuisd, hoe geef ik mijn nieuwe adres door?

In jouw persoonlijke account is het mogelijk om jouw gegevens aan te passen en op te slaan.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Wanneer je jouw wachtwoord bent vergeten, klik je bij inloggen op de tekst ‘wachtwoord vergeten’.  Je kunt jouw emailadres invullen, waarna je van ons een link ontvangt om een nieuw wachtwoord aan te maken.

Bestellen en bezorgen

Kan ik bestellen zonder account?

Je kunt bestellen zonder account. Nadat je weet welke artikelen je wilt bestellen, kunt je in het bestelproces aangeven of je wilt bestellen zonder account. Je vult eenmalig uw adresgegevens in. Daarna kun je ervoor kiezen of je automatisch een account wilt aanmaken of niet. Wanneer je dit niet wilt laat je het vakje, wat u kunt aanvinken, open staan.

Hoe plaats ik een bestelling?

  1. Plaats de artikel(en) in de shoppingbag;
  2. wanneer je klaar bent met winkelen, controleer de bestelling;
  3. vervolgens ga je naar 'bestelling afronden';
  4. controleer jouw persoonlijke gegevens en wijzig indien nodig het afleveradres;
  5. wanneer alle gegevens kloppen, klik je op 'betalen';
  6. kies op welke manier je wilt betalen en klik op bestelling plaatsen.

Als je inlogt, wordt het bestelproces zelfs nog makkelijker, veel velden zijn dan vooraf ingevuld.

Alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Na ontvangst van de bestelling en betaling wordt jouw bestelling zo snel mogelijk ingepakt en verstuurd. Wij streven ernaar om de bestelling dezelfde of eerst volgende werkdag te versturen. Hoe snel uw bestelling de deur uitgaat, is afhankelijk van verschillende factoren:

  • Zijn de bestelde artikelen op voorraad? We proberen jouw bestelling dezelfde dag nog te verzenden.
  • Moet één of meerdere artikelen uit een ander filiaal komen? Dan kan het zijn dat jouw bestelling de eerst volgende werkdag verstuurd wordt.
  • Bestelt u tijdens de sale-periode? Dan kan het zijn dat jouw bestelling wegens drukte wat later verstuurd wordt.

Jouw bestelling wordt verzonden met Sendcloud en wordt zo snel mogelijk bij je thuis bezorgd. Je ontvangt van ons altijd een mailtje zodra jouw bestelling verzonden is. 
Daarin vind je een Track & Trace code om jouw bestelling te volgen. We streven er naar dat jouw bestelling binnen 3 werkdagen bij je binnen is.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten bedragen €2,95. Bij besteding vanaf €50,- is de verzending gratis!

Kan ik mijn bestelling afhalen in een filiaal?

Ja, dat kan. Bij afhandeling van jouw bestelling kies je bij stap 2 voor de optie ‘Ophalen in onze winkel’. Daarna kun je een van onze filialen selecteren. Je krijgt een mailtje wanneer jouw bestelling in het desbetreffende filiaal voor je klaar ligt. We streven ernaar dat jouw bestelling binnen 2 dagen in het desbetreffende filiaal klaar ligt.

Kan ik mijn bestelling laten bezorgen op een ander adres?

Ja, dat kan. Na het invullen van jouw adresgegevens, welke gebruikt worden op de factuur, kun je ervoor kiezen om een afwijkend afleveradres in te vullen.

 

Welke bezorgmethodes hanteert Freewear?

Bij de afhandeling van jouw bestelling kun je bij stap 2 een bezorgwijze selecteren. Je kunt kiezen uit:

  • Bezorgen via PostNL.
  • PakJeGemak (afhalen bij een PostNL vestiging bij jou in de buurt)
  • Afhalen in één van onze Freewear filialen.

Betalen

Welke betaalmethoden biedt Freewear?

Bij Freewear is het mogelijk om online te betalen met de onderstaande betaalmethoden:

  • iDeal
    Gratis online betalen via je eigen bank, onder andere met:
    ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers. 
    Hier zijn geen extra kosten aan verbonden.
  • Creditcard
    Wij accepteren Maestro, Mastercard en Visa.
    Bij deze betaalmethode wordt er €1,95 in rekening gebracht.
  • Sofortbanking
    Bij deze betaalmethode wordt er €0,95 in rekening gebracht.
  • Giropay
    Bij deze betaalmethode wordt er €2,25 in rekening gebracht.
  • Mistercash/Bancontant
    Bij deze betaalmethode wordt er €1,95 in rekening gebracht.

 

Hoe veilig is het winkelen bij Freewear?

Online winkelen bij Freewear is veilig. De transacties met iDeal en creditcard worden ‘secure’ afgehandeld. Dit betekent dat de betalingsgegevens die je doorgeeft om de betaling te verrichten volledig zijn afgeschermd. Wij maken gebruik van Multisafepay voor de afhandeling van de transacties.

Retourneren & ruilen

Is het mogelijk om producten te retourneren?

Je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren en retour te zenden. Hiermee maak je gebruik van je herroepingsrecht. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten teruggestort. Retourzendingen kun je aanmelden via jouw persoonlijke online account. Vergeet niet de factuur en een ingevuld retourformulier (wanneer de zending niet online is aangemeld) bij jouw retourzending te voegen.

Retourzendingen mogen worden verzonden naar onderstaand adres:

Freewear Webshop
Plein 9
3861 AB Nijkerk

Is het mogelijk om producten te retourneren in een filiaal zonder dat de retourzending is aangemeld?

Ja, dat kan. Je kunt jouw artikelen afleveren bij een filiaal naar keuze. Vergeet niet jouw factuur en jouw retourformulier mee te nemen naar de winkel. In de winkel wordt de rest van jouw retourzending afgehandeld. Daarmee bespaar je retourkosten.

 

Hoe kan ik mijn bestelde artikel retourneren?

Het kan voorkomen dat je om welke reden dan ook een artikel wilt retourneren. Je kan je etourzending op twee manieren aanmelden:

  • Online
    Via jouw persoonlijke account kunt je aangeven welke artikelen je wilt retourneren.
  • Via het retourformulier
    Bij jouw bestelling zit een retourformulier inbegrepen. Bij het terugzenden van uw artikelen voeg je het formulier bij jouw pakket in. Je krijgt bericht wanneer het artikel bij ons is binnengekomen.

Retourzendingen mogen worden verzonden naar onderstaand adres:

Freewear Webshop
Plein 9
3861 AB Nijkerk

Hoe kan ik mijn artikel omruilen en een andere maat bestellen?

Bij het aanmelden van jouw retourzending kun je ervoor kiezen om het artikel voor een andere maat te ruilen. Je kunt dit aangeven bij jouw online retour aanmelding via jouw persoonlijke account of op het retourformulier die bij jouw bestelling is toegevoegd.

 

Retourzendingen of producten die u wilt omruilen mogen worden verzonden naar onderstaand adres:

Freewear Webshop
Plein 9
3861 AB Nijkerk

Hoe werkt het met de verzendkosten bij retourneren?

De kosten voor retourzending via de post bedraagt €4,95.

Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, kan het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Freewear geretourneerd worden. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen vijf dagen na ontvangst van jouw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Retourzendingen mogen worden verzonden naar onderstaand adres:

Freewear Webshop
Plein 9
3861 AB Nijkerk



Is het mogelijk om producten te retourneren in één van de filialen?

Het is mogelijk om artikelen te retourneren in één van de Freewear filialen. Bij het aanmelden van jouw retourzending kun je aangeven in welk filiaal je het product wilt terugbrengen. Vergeet niet jouw factuur en uw retourformulier mee te nemen.

Waardebonnen en spaarpunten

Waar vind ik mijn spaartegoed?

Je kunt het spaartegoed vinden bij je persoonlijke account of opvragen bij een collega in de winkel. 

Wanneer ontvang ik spaarpunten?

Bij iedere besteding van €10,- ontvang je 1 spaarpunt.

Ik heb al spaarpunten bij Freewear omdat ik een bestaande klant ben. Kan ik in de webshop doorsparen?

Het is mogelijk om als bestaande klant bij Freewear door te sparen wanneer je een online bestelling doet. 
Je hebt als bestaande klant automatisch een persoonlijk account in onze webshop. 
Bij de lancering van de webshop hebben wij alle bestaande klanten middels een e-mail geïnformeerd over het persoonlijke online account.

Wat kan ik doen met mijn gespaarde punten?

Je ontvangt bij elke €10,- één spaarpunt. Heb je 40 spaarpunten bij elkaar gespaard? Dan ontvang je een voucher van €10,- korting. Deze worden twee keer per jaar uitgekeerd.
Deze punten kunnen zowel online als bij ons in de winkel worden ingewisseld.

Service en garantie

Mijn bestelling is geannuleerd of niet op voorraad, wat nu?

Een artikel of bestelling kan om diverse redenen worden geannuleerd. Dat kan bijvoorbeeld omdat een artikel niet op voorraad is. Uiteraard hoef je voor een geannuleerd artikel niet te betalen. Wanneer je vooruit betaald hebt, storten wij het bedrag zo snel mogelijk terug op je rekening. Hierover wordt je altijd per e-mail op de hoogte gesteld. Wij kunnen de artikelen helaas niet naleveren.

Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Wij doen ons uiterste best om alles nauwkeurig te laten verlopen. Het kan natuurlijk voorkomen dat je ergens niet tevreden over bent en dat je dit graag wilt melden. Mocht je een klacht willen melden, raden we aan om dit eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar klantenservice@freewear.nl. Samen proberen we tot een oplossing te komen.

Mocht dit niet het geval zijn, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Sinds 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Mijn bestelde artikel is beschadigd, verkeerd geleverd of incompleet. Wat het ik doen?

Het kan voorkomen dat een artikel verkeerd is geleverd of zelfs is beschadigd. Neem in dit geval contact op met onze klantenservice. Bel naar 033-20006 02 of stuur een mailtje naar klantenservice@freewear.nl. We hebben ook een Whatsapp Klantenservice: 06 45651515. 

 

Hoe maak ik een verlanglijstje aan?

Wanneer je bent ingelogd op jouw account kun je elk artikel op je verlanglijstje zetten. Deze worden dan bewaard en kun je weer bekijken wanneer je de volgende keer weer inlogt.

Overige vragen

Ik heb een artikel net ontvangen en nu is het afgeprijsd, heb ik recht op verrekening?

Je hebt helaas geen recht op teruggaaf van het prijsverschil als er een artikel binnen een korte tijd afgeprijsd blijkt te zijn.

Hoe werken kortingscodes?

Wanneer je een kortingscode hebt ontvangen, kun je die inruilen bij het afrekenen van de bestelling. De korting wordt dan verrekend met het bedrag.

Volg ons voor kortingscodes

Wij verspreiden geregeld allerlei kortingscodes. Deze kun je enkel gebruiken via onze online shop.
De verspreiding loopt via:

Cookies.

Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op 'Oké' om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele cookies. Wil je zelf bepalen welke cookies er geplaatst worden klik dan hier.
Noodzakelijke cookies
Personalisatie cookies
Analytische cookies
Marketing cookies
Cookies